Vad gör du när du är ledsen?

Jag är på så himla bra humör. Jag har ont i huvudet, och jag är yr. Men jag är en sådan människa som försöker att se det mesta positivt. Varför ska man inte göra det? Allt ont för något gott med sig. När jag är ledsen, eller på något sätt känner mig lite nere, tänker jag alltid på något som gör mig glad. Och det finns en hel del. Jag brukar skriva ner det på ett papper och sätta upp det på kylskåpet eller någonstans där jag ser det väl, och många gånger. Ibland skriver jag flera papper, och placerar det på flera olika ställen, så att jag ser det ofta. Det finns alltid något som gör dig glad.

Med det sagt, menar jag inte att jag aldrig tillåter mig själv att vara ledsen. Det är också viktigt, så länge det sker på ett bra sätt. Ibland känner jag att jag bara vill gråta.. Då slår jag på någon musik som påminner mig om det jag är ledsen över. Och sen gråter jag, gråter, gråter, gråter, gråter.. Tills jag bestämmer mig för att inte gråta något mer. Då slår jag på någon musik som gör mig glad och ringer till en bra kompis och bara snackar allmänt om allt. När jag är sådär ledsen brukar jag ta en plastpåse och slita sönder också, det är ett mycket bra sätt att avreagera sig på.

Så, om du någon gång är ledsen. Försök tänk på positiva saker, sådant som gör dig oglad och skriv upp det. Om du däremot "vill" vara ledsen av någon anledning. Var det! Tillåt dig själv att gråta, sen känns det bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0